سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

کلام عشق


علائم ونشانه های ظهور مهدی موعود (ع) چیست؟.
  علائم و نشانه‏های ظهور را بر دو قسم تقسیم کرده اند: علائم حتمی و غیر حتمی.
یک سری علائم مربوط به وضعیت انسان‏ها در آخر الزمان است. علاماتی که وضعیت مردم آخر الزمان را ترسیم می‏کند و در روایات به آن‏ها اشاره یا تصریح شده، از این قبیل است: در آن زمان مردم به نماز اهمیت ندهند و به امانت‏ها خیانت کنند و انسان‏های گناهکار را بر خود حاکم گردانند و دروغگویی را حلال بشمارند و رشوه و ربا خواری فراوان شود. خانه‏ها را محکم بسازند و دین را به دنیا بفروشند و قطع رحم کنند. زنان، خود را شبیه مردان و مردان، خود را شبیه زنان کنند. فسق و فجور فراگیر شود و بهتان و گناه و طغیان فراوان شود. مسجدها زیبا ساخته شوند و قرآن‏ها زیبا چاپ شود. زنان با مردان در کسب و تجارت شریک شوند.. فسق و فجور ظاهر و علنی شود و مؤمن سکوت کند و کسی حرف او را قبول نکند. جوانان، پیران را حقیر شمارند. لواط و زنا فراوان شود و مال فراوان برای فساد و منکرات خرج کنند. شراب علناً نوشیده شود و آمر به معروف، ذلیل و خوار شمرده شود. راه فساد و گناه باز باشد و کسی مانع آن نشود و راه خیر بسته شود.نمایند) و از این راه درآمد کسب کنند. زنان و دختران به آوازه خوانی بپردازند. حاکمان (کشورهای اسلامی) به اهل کفر نزدیک شوند و با آنان دوست شوند و از اهل خیر و ایمان دوری کنند و خویشاوندان با هم ازدواج کنند (زنا کنند) و زنان بر مردان غالب و حاکم شوند و از راه حرام کاسبی کنند و به مردانشان انفاق کنند. قمار ظاهر و علنی شود. زمانی بیاید که از صورت قرآن بدشان بیآید، ولی از شنیدن موسیقی و ترانه لذت ببرند و همسایه از همسایه بترسد از او ظلم ببیند. مردم زکات مال خویش نپردازند و هرج و مرج فراوان شود. زمانی بیاید که فرزند به پدر و مادر خویش نفرین کند و از مردن آنان خوشحال شود.(1)
علامات دیگر: خروج سفیانی از شام و حمله به مدینه و خسف (فرو رفتن) او در اطراف مدینه، خورشید گرفتگی در نیمه‏های ماه رمضان(روز سیزدهم و چهاردهم) قیام حسنی؛ فراگیر شدن آتش عظیمی در طرف مشرق؛ صیحه و ندای آسمانی.(2)
پی‏نوشت‏ها:
1 - با استفاده از بحارالانوار، ج‏52، ص 256، به بعد، با تلخیص؛ منتهی الامال، علامات آخرالزمان.
همان، از صفحه 230 به بعد، منتهی الامال.

 






::: پنج شنبه 88/7/23 ::: ساعت 7:49 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر